Monday 30 March 2015

MIXER BARU HEAVY DUTY..MANA YANG TERBAIK??

Assalamulaikum sahabat,

Hari ini Are Tiey Bakery berehat seketika dari membuat roti dan kek sebab mixer amatur saya sudah rosak. Semalam punya cerita, tengah asyik duk buat adunan roti yang terakhir, mixer Faber ku berhenti pusing. Rupanya sudah sampai masanya untuk dia berehat sepenuhnya. Nasib baik sudah sampai adunan yang terakhir, kalau tak mau kena uli adunan roti dengan tangan jer. mahu lenguh satu badan hendak siapkan semua tempahan roti. Kena pulak pembantu dapur saya bercuti kecemasan, Alhamdulillah, semua selesai dengan baik.

 Nampak gaya kena cari mixer baru ni. Dalam kepala sudah terbayang mixer heavy duty..tapi banyak sangat pilihan yang ada..KENWOOD, KITCHEN AID, BERJAYA, SPAR.banyak pulak cadangan dari otai-otai bakery ni.

Apa-apa pun, mixer Faber lama sudah banyak berjasa. Sejak cuti panjang 5 bulan ni, hampir setiap hari duk aduna roti. Sekali adunan mahu sampai 600gram .Memang tak tahan la mixer tu lama-lama. Tapi cukup dipuji mixer ni mampu bertahan hampir lebih 6 tahun. Memang banyak sungguh jasanya. Dengan dia lah, saya belajar buat macam-macam kek : Kek red velvet, kek puding karamel, kek coklat moist, etc, biskut , roti ...hampir semua sudah try dengan mixer ini. Untuk beginner yang baru nak berjinak dengan dunia bakery, elok sangat kalau anda beli mixer amatur gini. Harga nya pun . takde lak mahal sangat. RM60 sudah boleh angkut satu.

Ini lah Faber mixer amatur saya


sini saja celoteh saya kali ini. Lain kali jumpa lagi.

wassalam.

No comments:

Post a Comment