Monday 6 April 2015

JALAN-JALAN PULAU PERHENTIAN - SIRI I

Assalamulaikum ,

Pandangan di hadapan chalet kami

sudah lama sebenarnya saya nak berkongsi cerita tentang perjalanan kami sekeluarga melancong ke Pulau Perhentian. Jika ikutkan sudah lama sebenarnya perancangan saya dan suami ingin merasai kenikmatan berada di pulau tercantik di Malaysia ini. Cuma dek kerna kekangan kerja yang agak sibuk dan tahun ke tahun asyik duk beranak kecil jer, terpaksa kami tangguhkan dulu. Syukur akhirnya impian kami tercapai selepas hampir 7 tahun perancangan awal kami. Perasaan teruja usah cerita.

Saya yang mula-mula duk survey mana lokasi dan chalet terbaik untuk kami pilih. Pulau ini tediri dari pulau kecil dan besar. Menurut pembaccan saya dari perkongsian rakan blog lain, kami memilih pulau perhentian besar kerana dia lebih tenang dan sesuai untuk percutian family dengan anak-anak.

Akhirnya kami memilih Samudra Beach Chalet. Harga nya berpatutan dengan pilihan bilik family 2 katil queen yang beraircond. Sudah cukup selesa untuk kami yang tujuan utama untuk nikmati keindahan alam milikNYA dan merasai ketenangan jauh dari bandar. Boleh lawati website nya  DI SINI.

Harga yang ditawarkan adalah harga pakej 3 hari 2 malam dengan bilik family. makan pagi, tengahari dan malam hidang dan tiket feri pergi balik dr Pulau ke jeti Kuala Besut. Semua dengan kos dalam RM840 untuk masi sefamily (2 dewasa dan 4 kanak-kanak)

Kami booking seminggu sebelum dari tarikh pergi untuk elak dari bilik penuh. Tambahan pula kami pergi ketika dalam musim cuti sekolah. Syukur masih ada kekosongan ketika itu.

Perasaan teruja usah dikata terutama kakak Iffah dan abg Afiq. Setiap hari dk tanya bila dan pergi.

Tunggu sambungan nya nanti perjalanan kami ke Pulau Perhentian di JALAN-JALAN PULAU PERHENTIAN - SIRI II.

Salam Sayang
Atie
Kg Nyiur, Paka, Dungun

No comments:

Post a Comment